Werken in de regio Maastricht

Vind hier de vacature die bij je past

zoeken

Vacatures zoeken

Vacature: Flexibele bestuursmedewerker GS-secretariaat

Werkgever:Provincie Limburg
Plaats:Maastricht

Als flexibele bestuursmedewerker GS-secretariaat weet je de secretariaten van de Limburgse gedeputeerden bij afwezigheid van je collega’s professioneel draaiende te houden en de bestuurders te ontzorgen. Voor bestuurders én collega’s ben jij de rots in de branding. Voor deze functie zoeken we een oplossingsgerichte teamspeler die sterk is in plannen en organiseren, een proactieve houding heeft en die bereid is om ook in vakantieperioden (voorjaars- en zomervakantie) het schip draaiende te houden. Op het moment dat het GS-secretariaat optimaal bemenst is, ben jij aan de slag met overkoepelende administratieve werkzaamheden binnen het cluster, waaronder het actualiseren en optimaliseren van (werk)processen en coördineren van gezamenlijke activiteiten.

In deze functie ben je onderdeel van het cluster Secretariële en Administratieve Ondersteuning

Het cluster Secretariële en Administratieve Ondersteuning (S&A) bestaat uit 55 collega’s die zorg dragen voor de secretariële en administratieve ondersteuning van gedeputeerden, directie, managers, clusters en programma’s en projecten. Hierin is S&A de professionele dienstverlener die de Provincie Limburg optimaal faciliteert.

Dit doet een flexibele bestuursmedewerker GS-secretariaat

Jij houdt de bestuurssecretariaten draaiende op de momenten dat een vaste GS-secretaresse er niet is. Daarbij is het cruciaal dat je in de vakantieperiodes, met uitzondering van de dagen waarop de Provincie gesloten is (denk aan: Kerstmis, nieuwjaarsdag, carnaval, Hemelvaartsdag en 1e Paasdag), beschikbaar bent.

Als flexibele bestuursmedewerker GS-secretariaat:

  • Ondersteun je de gedeputeerden bij afwezigheid van hun vaste secretaresse, met secretariële werkzaamheden in de breedste zin van het woord, van agendabeheer tot het ontvangen van gasten;
  • Stem je af, en werk je samen, met de bestuurs- en communicatieadviseurs van de gedeputeerden;
  • Ben je het eerste aanspreekpunt voor in- en externe relaties en instanties;
  • Vorm je de buffer tussen bestuurder(s) en externe instanties door binnenkomende mails en telefoongesprekken op inhoud en importantie te selecteren of indien mogelijk zelf de benodigde informatie te verstrekken;
  • Treed je in overleg met de betrokken organisatieonderdelen met als doel de bestuurder(s) op de juiste tijd van de juiste informatie en vergaderstukken te voorzien.

Daarnaast:

  • Verricht je overkoepelende administratieve werkzaamheden binnen het cluster waaronder het actualiseren en optimaliseren van (werk)processen;
  • Coördineer en bewaak je de centrale werkprocessen en activiteiten van de bestuurssecretariaten.

Werken bij de Provincie Limburg is verrassend anders

Wie werkt bij de Provincie Limburg, werkt voor het welzijn en de welvaart van Limburg en de Limburgers. Resultaten boeken met impact is hierbij onze gezamenlijke missie, op economisch gebied, sociaal gebied en in de openbare ruimte. Dit doe je in een omgeving waarin je je met een schat aan cultureel erfgoed en toeristische trekpleister vrijwel op vakantie waant. Noord-Limburg heeft het natuurrijke Land van Peel en Maas en de vennen en stuifduinen in de Maasduinen. Midden-Limburg heeft het grootste aaneengesloten watersportgebied van Nederland, de Maasplassen. En in Zuid-Limburg is er het groene Heuvelland.

De Provincie Limburg groeit naar een open, lerende overheidsorganisatie, waar ruimte is voor professionals om innovaties na te streven samen met relevante partners. Dit vraagt eigen verantwoordelijkheid van medewerkers voor hun eigen ontwikkeling. De Provincie Limburg ondersteunt krachtig persoonlijke ontwikkeling en verwacht daarbij ook initiatief en inspanningen van haar medewerkers.

Wij zoeken een enthousiaste teamspeler op HBO werk/denkniveau die:
  • Het vak van bestuurs-/managementsecretaresse goed beheerst;
  • De hand er niet voor omdraait om op flexibele basis voor verschillende bestuurders te werken;
  • Collega’s graag ondersteunt en helpt;
  • Pro-actief en oplossingsgericht werkt;
  • Bedreven is met MS Office;
  • Als pre, ervaring heeft als bestuurssecretaresse bij een overheid;
Met de volgende competenties:
  • Politiek/bestuurlijke antenne;
  • Oplossingsgericht;
  • Communicatief;
  • Hulpvaardig;
  • Energiek;
  • Flexibel.
Wij bieden jou:
  • Een bruto maandsalaris op basis van een 36-urige werkweek, van minimaal € 2.754,89 en maximaal € 3.877,87 in schaal 8 (afhankelijk van elders opgedane relevante kennis, ervaring en vaardigheden). Voorgaande bedragen zijn gebaseerd op de Cao Provinciale Sector met een looptijd tot en met 31 december 2023. Momenteel vinden de onderhandelingen plaats over een nieuwe Cao die geldt met ingang van 1 januari 2024. De salarisbedragen daarin zullen naar verwachting op een hoger niveau liggen.;
  • Individuele Keuze Budget (IKB) van ca. 22%, incl. vakantiegeld (8%) en een structurele eindejaarsuitkering (8,3%). Dit budget komt bovenop je vaste salaris en kun je laten uitbetalen wanneer jij hier behoefte aan hebt. Of je kunt het inzetten voor de aankoop van bv. een fiets, sportabonnement of extra verlof;
  • Mogelijkheden om gedeeltelijk flexibel en plaats onafhankelijk te werken;
  • PBDI budget van € 5.000,- voor de looptijd van 5 jaar met voldoende mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen;
  • Pensioensopbouw bij ABP.
Overige informatie

De geselecteerde kandidaat zal aan het einde van de selectieprocedure van ons het verzoek krijgen om een VOG aan te vragen bij de gemeente en na goedkeuring van Justis aan ons te overleggen.

Voor deze functie geldt het risicoprofiel integriteit.

In deze functie ben je de steun en toeverlaat van de vaste bestuursmedewerkers GS-secretariaat. Een kennismaking met dit team, waarin jij een centrale positie gaat vervullen, maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.