Werken in de regio Maastricht

Vind hier de vacature die bij je past

zoeken

Vacatures zoeken

Deze vacature is niet meer vacant: Medewerker administratief beheer

Werkgever:Provincie Limburg
Plaats:Maastricht

Oorspronkelijke vacature omschrijving:

Jij staat aan de lat voor het coördineren van werkzaamheden van derden op en langs het provinciale wegennet van de Provincie Limburg. Je draagt in deze rol de verantwoordelijkheid voor een juiste afstemming met uitvoerders van werken derden op ons wegennet. Hiertoe regel je voorafgaande aan deze werken het vereiste kwaliteitsniveau, wijze van uitvoering en data-overdracht na realisering van de werken. De afspraken veranker je in een realisatieovereenkomst en tijdens de uitvoering van de werken bewaak je de gemaakte afspraken en fungeer je als schakelpunt tussen provinciale collega’s belast met de controle op de naleving van gemaakte afspraken en de uitvoerende partijen. Jij coördineert de inbreng en inzet van je provinciale collega’s om uiteindelijk het gerealiseerde werk met succes over te dragen aan de beheerorganisatie. Tot slot maak je op basis van de gemaakte afspraken de financiële eindafrekening van de werken derden.

Daarnaast ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het administratief – juridisch beheer van het provinciale wegennet. In deze rol coördineer je het opstellen van overeenkomsten om beheer- en onderhoudssituaties formeel vast te leggen. Dit doe je door met particulieren of andere overheden grenzen af te spreken en vast te leggen waarbinnen beheer en onderhoud worden uitgevoerd en desgewenst eigendom wordt verkregen.

In deze functie ben je onderdeel van het cluster Wegbeheer

Dit cluster heeft de verantwoordelijkheid over het technische, operationele en administratieve beheer van ca. 470 km provinciale weg (incl. ca 700 km rijwielpad) en staat als zodanig borg voor een wegennet dat voldoet aan wettelijke regelgeving en door de opdrachtgever (Provinciale Staten) vastgestelde kwaliteitskaders en daarmee garanties biedt voor verkeersdoorstroming en verkeersveiligheid middels een transparante beheerhuishouding.

“Werken binnen het cluster Wegbeheer betekent werken met vakinhoudelijke teamplayers in een multidisciplinaire omgeving.”


Dit doet een medewerker administratief beheer

Wat betreft de coördinatie van werken derden ben je het eerste aanspreekpunt binnen de Provincie Limburg. Jij zorgt dat uitvoerende partijen wegwijs worden gemaakt in de eisen welke de Provincie Limburg stelt aan de werkzaamheden op of langs haar wegennet. Jij zorgt dat afspraken met deze uitvoerende partijen worden vastgelegd in een realisatieovereenkomst en draagt zorg voor de financiële afwikkeling van de werkzaamheden. Ook zie je toe op een juiste naleving van de nu nog concept-leidraad werken derden en zorgt op termijn voor actualisatie en vaststelling daarvan door het managementteam.

Ten behoeve van het uitvoeren van het juridisch administratief beheer draag je er zorg voor dat zowel bij reeds uitgevoerde werken als bij in uitvoering zijnde werken de visie “beheer- en onderhoudsgrenzen provinciale wegen Limburg c.a. 2016” op de juiste wijze worden uitgevoerd en zo nodig draag jij zorg voor een actualisatie van deze visie. Ook regel je dat de beperkingengebied activiteiten met betrekking tot de provinciale wegen actueel blijft. Daarnaast handel je klachten en vragen af die te maken hebben niet alleen met het beheer en onderhoud maar ook met eigendomsgrenzen. In dit kader ben je binnen ons cluster aanspreekpunt voor handhavingszaken hieromtrent en coördineer jij de afhandeling hiervan. Ook verzoeken van andere overheden, instanties en particulieren aangaande gewenste grondtransacties worden vanuit het cluster Wegbeheer door jou gecoördineerd.

In jouw rol werk je nauw samen met nog een collega medewerker beheer en zorgen jullie voor onderlinge uitwisselbaarheid. Jullie trekken samen met elkaar op om die onderlinge uitwisselbaarheid te kunnen realiseren en nemen zaken van elkaar over. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld ook verzoeken in het kader van de Wet Open Overheid coördineert.

Tot slot kunnen collega’s binnen het cluster Wegbeheer incidenteel een beroep op jou doen om in contracten dan wel assetmanagement mee te denken en te werken in de uitvoering van hun taken gericht op de inrichting van een bedrijfsmatig ingerichte administratief juridische beheerorganisatie. Om je werk goed te doen blijf je graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen je vakgebied. Ook signaleer je relevante beleidsontwikkelingen en weet je die te vertalen naar toepassingsmogelijkheden en schep je de juiste condities om realisatie mogelijk te maken.

Dit realiseer je allemaal niet alleen. Je werkt intensief samen met je collega’s van buiten- en binnendienst van het cluster Wegbeheer. Met name de collega’s van de buitendienst zoek je steeds vaker proactief op. Je coacht en coördineert deze medewerkers en stimuleert ze de door hun opgedane praktijk- en regiokennis ten dienste van de organisatie te stellen. In de contacten met je collega’s van de binnendienst draag je er zorg voor dat je continu zorgt voor afstemming en in alle werken derden hun eisen inzake kwaliteitsniveau van assets en overdracht van data op de juiste wijze verwoord. Ook met de clusters Organisatie en Informatie (O&I), Grond en Vastgoed (G&V) en Juridische Zaken en Inkoop (JZI) onderhoud je intensieve contacten. Je draagt zorg voor het (laten) inmeten van nieuwe grenzen of laat huidige grenzen corrigeren, je constateert en regelt beheersituaties waar nadere afspraken noodzakelijk zijn om adequaat beheer en onderhoud mogelijk te maken en stelt of laat juridische overeenkomsten opstellen voor een diversiteit aan beheer- en onderhoudssituaties. Je staat voortdurend in contact met externe partijen zoals gemeenten, andere provincies, Rijkswaterstaat, Kadaster en notariële diensten. Communicatievaardigheden, klantgerichtheid, en bestuurlijke sensitiviteit zijn daarom competenties waarin jij jezelf herkent.

Werken bij de Provincie Limburg is verrassend anders

Wie werkt bij de Provincie Limburg, werkt voor het welzijn en de welvaart van Limburg en de Limburgers. Resultaten boeken met impact is hierbij onze gezamenlijke missie, op economisch gebied, sociaal gebied en in de openbare ruimte. Dit doe je in een omgeving waarin je je met een schat aan cultureel erfgoed en toeristische trekpleister vrijwel op vakantie waant. Noord-Limburg heeft het natuurrijke Land van Peel en Maas en de vennen en stuifduinen in de Maasduinen. Midden-Limburg heeft het grootste aaneengesloten watersportgebied van Nederland, de Maasplassen. En in Zuid-Limburg is er het groene Heuvelland.

De Provincie Limburg groeit naar een open, lerende overheidsorganisatie, waar ruimte is voor professionals om innovaties na te streven samen met relevante partners. Dit vraagt eigen verantwoordelijkheid van medewerkers voor hun eigen ontwikkeling. De Provincie Limburg ondersteunt krachtig persoonlijke ontwikkeling en verwacht daarbij ook initiatief en inspanningen van haar medewerkers.

Wij vragen:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare, relevante kennis van administratief juridisch wegbeheer;
  • Kennis van en affiniteit met civieltechnische werkzaamheden is een pre;
  • Kennis van en affiniteit met assetmanagement is een pre;
  • Vertrouwd met het werken in een dynamische operationele omgeving;
  • Je bent een teamplayer en beschikt aantoonbaar over coachende vaardigheden;
  • Goede schriftelijke vaardigheden ten behoeve van communicatie richting burger, collega’s en bestuur.

Wij bieden jou:

  • Een bruto maandsalaris op basis van een 36-urige werkweek, van minimaal € 3.385,60 en maximaal € 4.778,94 in schaal 10;

    Voorgaande bedragen zijn gebaseerd op de Cao Provinciale Sector met een looptijd tot en met 31 december 2023. Momenteel vinden de onderhandelingen plaats over een nieuwe Cao die geldt met ingang van 1 januari 2024. De salarisbedragen daarin zullen naar verwachting op een hoger niveau liggen;
  • Individuele Keuze Budget (IKB) van ca. 22%, incl. vakantiegeld (8%) en een structurele eindejaarsuitkering (8,3%). Dit budget komt bovenop je vaste salaris en kun je laten uitbetalen wanneer jij hier behoefte aan hebt. Of je kunt het inzetten voor de aankoop van bv. een fiets, sportabonnement of extra verlof;
  • Mogelijkheden om gedeeltelijk flexibel en plaats onafhankelijk te werken;
  • PBDI budget van € 5.000,- voor de looptijd van 5 jaar met voldoende mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen;
  • Pensioensopbouw bij ABP.
Overige informatie

Medewerkers van de Provincie Limburg en de gemeenten Heerlen, Maastricht en Sittard-Geleen gelden bij elkaars organisaties als interne kandidaten.

De geselecteerde kandidaat zal aan het einde van de selectieprocedure van ons het verzoek krijgen om een VOG aan te vragen bij de gemeente en na goedkeuring van Justis aan ons te overleggen.

Voor deze functie geldt het risicoprofiel integriteit.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

In de laatste fase van de procedure zal een vertegenwoordiging van het cluster worden ingeschakeld