Werken in de regio Maastricht

Vind hier de vacature die bij je past

zoeken

Vacatures zoeken

Deze vacature is niet meer vacant: Programmamedewerker Interreg Vlaanderen-Nederland

Werkgever:Provincie Limburg
Plaats:Maastricht

Oorspronkelijke vacature omschrijving:

Als programmamedewerker Interreg Vlaanderen-Nederland ondersteun en stimuleer je samenwerking over de Limburgse grens. Je bent een verbinder tussen bedrijfsleven, overheid, kennisinstellingen en de Europese burger. Je doet dit nadrukkelijk in het kader van het economisch beleid, maar ook binnen andere provinciale opgaven. Je moet flexibel zijn en je kunt je snel zaken eigen maken, omdat je met heel veel diverse onderwerpen aan de slag gaat.

In deze functie ben je onderdeel van het cluster Economie en Innovatie

Dit cluster werkt aan een gezonde en duurzame ontwikkeling van de Limburgse economie en levert een bijdrage aan een nog aantrekkelijker leef-, woon- en werkklimaat voor de (toekomstige) inwoners en bezoekers van Limburg. De taken van het cluster hebben betrekking op het brede aandachtsgebied economie waarbij onze inspanningen zijn gericht op het stimuleren van de kenniseconomie, het creëren van optimale vestigingsvoorwaarden voor het bedrijfsleven en het bieden van een werkplek aan zoveel mogelijk inwoners van Limburg. Daarbij zijn ook de programmamanagers van de verschillende Europese Interreg-samenwerkingsprogramma’s bij het cluster ondergebracht.

Werken bij het cluster Economie en Innovatie is werken aan een duurzame welvaart!

Dit doet een programmamedewerker Interreg Vlaanderen-Nederland

De programmamedewerker Interreg Vlaanderen-Nederland levert een bijdrage aan één van de Europese samenwerkingsprogramma’s waar de Provincie Limburg bij betrokken is. Jij behartigt in dit programma onze Limburgse belangen en bent dus ook voor de gedeputeerde een belangrijk aanspreekpunt. Binnen de Provincie Limburg werk je samen met andere collega’s van Europese programma’s, maar ook met inhoudelijke beleidscollega’s.

Binnen het programma zelf fungeer je als projectadviseur. Daarbij gaat het in eerste instantie om het mee helpen genereren, werven en ontwikkelen van Limburgse projectideeën in samenwerking met de andere programmapartners binnen het programmagebied. Dit doe je vanuit een klantgerichte aanpak, samen in een partnerschap met vertegenwoordigers van andere programmapartners in Zuid-Nederland en Vlaanderen. In je rol als projectadviseur binnen het programma werk je binnen en wordt je aangestuurd vanuit het Interreg Secretariaat te Antwerpen. Samen met beleidsmedewerkers, financieel adviseurs en andere projectadviseurs vanuit de verschillende programmapartners werk je aan een gezamenlijk programma om er voor te zorgen dat projecten worden goedgekeurd, gecontroleerd en begeleid. Zodoende is geen enkele dag hetzelfde en moet je constant schakelen met veel verschillende partijen.

Jij bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van diverse programmabeheer activiteiten zoals het monitoren van de voortgang van het programma, en met name van de jou toegewezen projecten zelf. Zodoende voer je ook werkbezoeken uit waarbij je projecten controleert, maar ook ziet wat er leeft bij de veelzijdige organisaties die middels Europees geld hun projecten tot uitvoering kunnen brengen. Je begeleidt, adviseert en controleert de jou toegewezen projecten in uitvoering op hun inhoudelijke voortgang, op administratieve, staatssteun- en declaratie-technische aspecten. Hiervoor beschik je over uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden.

Je resultaatgerichte werkstijl uit zich in het constructief en proactief ontwikkelen van projecten die passen bij het Provinciaal beleid. Hiervoor werk je samen met externe stakeholder en met collega’s binnen twee teams; met collega-managers en met inhoudelijk deskundigen bij de Provincie, en binnen het Interreg programma-secretariaat. Je bent mobiel en gaat graag naar de klant; binnen de provincie en het ruimere Interreg-programmagebied. Je werkt in beginsel iedere dinsdag en een tweede dag in de week op het programmasecretariaat in Antwerpen.

Het betreft een dynamische functie die vraagt om flexibiliteit, daadkracht en assertiviteit met het juiste gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en gevoeligheden en het bestuurlijk ambtelijk samenspel.

Werken bij de Provincie Limburg is verrassend anders

Wie werkt bij de Provincie Limburg, werkt voor het welzijn en de welvaart van Limburg en de Limburgers. Resultaten boeken met impact is hierbij onze gezamenlijke missie, op economisch gebied, sociaal gebied en in de openbare ruimte. Dit doe je in een omgeving waarin je je met een schat aan cultureel erfgoed en toeristische trekpleister vrijwel op vakantie waant. Noord-Limburg heeft het natuurrijke Land van Peel en Maas en de vennen en stuifduinen in de Maasduinen. Midden-Limburg heeft het grootste aaneengesloten watersportgebied van Nederland, de Maasplassen. En in Zuid-Limburg is er het groene Heuvelland.

De Provincie Limburg groeit naar een open, lerende overheidsorganisatie, waar ruimte is voor professionals om innovaties na te streven samen met relevante partners. Dit vraagt eigen verantwoordelijkheid van medewerkers voor hun eigen ontwikkeling. De Provincie Limburg ondersteunt krachtig persoonlijke ontwikkeling en verwacht daarbij ook initiatief en inspanningen van haar medewerkers.

Wij vragen:

  • Ervaring met werken in een Europese context (bij voorkeur met Europese programma’s) is een pre;
  • Het snel eigen maken van kennis met de relevante wet- en regelgeving (o.a. Europese verordeningen, aanbestedingen, staatssteun) ben je gewend;
  • Vaardigheid in het verzamelen van project- en beleidsinformatie en het bewerken van gegevens;
  • Vaardigheid in het onderkennen, onderzoeken van oorzaken en oplossen van vragen;
  • Inzicht in het functioneren van openbaar bestuur, de provinciale organisatie en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits.
Wij bieden jou:
  • Een bruto maandsalaris op basis van een 36-urige werkweek, van minimaal € 3.935,54 en maximaal € 5.564,56 in schaal 11 (afhankelijk van elders opgedane relevante kennis, ervaring en vaardigheden). Voorgaande bedragen zijn gebaseerd op de Cao Provinciale Sector met een looptijd tot en met 31 december 2023. Momenteel vinden de onderhandelingen plaats over een nieuwe Cao die geldt met ingang van 1 januari 2024. De salarisbedragen daarin zullen naar verwachting op een hoger niveau liggen;
  • Individuele Keuze Budget (IKB) van ca. 22%, incl. vakantiegeld (8%) en een structurele eindejaarsuitkering (8,3%). Dit budget komt bovenop je vaste salaris en kun je laten uitbetalen wanneer jij hier behoefte aan hebt. Of je kunt het inzetten voor de aankoop van bv. een fiets, sportabonnement of extra verlof;
  • Mogelijkheden om gedeeltelijk flexibel en plaats onafhankelijk te werken;
  • PBDI budget van € 5.000,- voor de looptijd van 5 jaar met voldoende mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen;
  • Pensioensopbouw bij ABP.
Overige informatie

De geselecteerde kandidaat zal aan het einde van de selectieprocedure van ons het verzoek krijgen om een VOG aan te vragen bij de gemeente en na goedkeuring van Justis aan ons te overleggen.

Voor deze functie geldt het risicoprofiel integriteit.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

In de laatste fase van de procedure zal een vertegenwoordiging van het cluster worden ingeschakeld.